A csapatban lehet a hiba
Nem kérdés, mindenkinek megvan e a maga véleménye arról, mi is történhet napról-napra a Mercedes F1-es csapatán belül. Mindenkit erősen foglalkoztat a Hamilton-Rosberg csata. Az emberek már kivoltak éhezve egy ilyesfajta háborúra, az is tuti, de ha már így alakult akkor itt a lehetőség, hogy azok a korábbi Formula 1-es pilóták, akik elég sokszor gond nélkül kimondják amit gondolnak, most még jobban belemenjenek a témába. Pont Alain Prost maradt volna ki? Ugyan, dehogy!
Sikersztori újratöltve - Mercedes
Nagy csodának kellene történnie ahhoz ebben az esztendőben, hogy ne a Mercedes nyerje majd meg az idei F1-es szezont, de hála az égnek bár kis kivétellel egy csapat nyeri folyton a futamokat, ennek ellenére egy páratlan csatát láthatunk Rosberg és Hamilton között. Ez sok minden miatt figyelemreméltó. És ha csak az ő csatájukról lenne szó, nos nem is kell messzire menni az időben, ám a csapat teljesítményét látva már jobb ha több évtizedet visszaugrunk.
A háborúnak még nincs vége!
Naná, hogy nincs még vége! Csak tűzszünet van, tekintve hogy a Formula 1 2014-es szezonjának felénél és annak nyári szünetében vagyunk. Lewis Hamilton és Nico Rosberg VB címért folytatott csatározása pedig még mindig terítéken van. Sőt, most jön a java!
Sokaknak eszébe juthatott a szezon elején Alain Prost és Ayrton Senna csatája a világbajnoki győzelmekért még a 80-as években, amikor is ők a McLaren-Honda színiben viaskodtak. A sok felvonásos csatát akkor még az is tarkította, hogy 1990-től Alain Prost már a Ferrariban versenyzett, majd Williams-hez igazolt, ahol korábbi csapattársa Nigel Mansel után ő is világbajnok lett a grovie-i alakulattal. Amikor viszont egy csapatban voltak, akkor előbb Senna, majd Prost lett a világbajnok.
Szárnyakat adnak
Ha nem a szó szoros értelmében, de az energiaitalról híres márka tényleg szárnyakat adhat egyes Formula 1-be vágyódó tehetségnek, akit (ha már így kezdtük) a saját szárnyaik alá vesznek. Ráadásul valamit nagyon jól csinálhatnak, mert az utóbbi években folyamatosan jönnek a piszok gyors srácok, akik mint a jelenlegi mezőny példája is mutatja, igen sikeresek lesznek pillanatok alatt.
És még csak nem is fogynak ki belőlük! A Red Bullnál nyilván figyelnek más szériákra is, de ha már ott tartottunk a bevezető kapcsán, hogy a mostani mezőny, akkor inkább a World Series by Renault sorozat Formula Renault 3.5 kategóriája hozta fel többségében a nagy neveket.
Raikkönen rossz passzban
Az, hogy eligazolt a Lotustól nagyon úgy nézett ki, sokkal inkább a pénz függvénye volt, mint sem egy bármilyen más ésszerű döntés, ám így utólag megnézve még nem is járt olyan rosszul… Ha a korábbi csapatánál marad, rosszabb helyzetben lehetett volna. Persze így sincs minden rendben. Idén már nem először halljuk azt a Ferrari kapcsán, hogy látják a fényt az alagút végén, az viszont biztos, hogy a Magyar Nagydíj ideje alatt a finn tényleg elkezdett versenyezni. Vagy legalábbis úgy nézett ki. De hol volt eddig?
Aki félreértette volna a bevezetőt, mert elég laikus, és a "szereti csak szegény nem ért hozzá csoportba tartozik", adott esetben egyszerűen nem követi nagy figyelemmel a Forma 1-et (nem baj, bele lehet jönni), azoknak mondom, Kimi Raikkönen eddig is ott volt a mezőnyben, ahogy 2012-es visszatérése óta mindig.
Újra a csúcson
Elég sokan érezhettek egyfajta űrt a Formula 1 rajongói, pláne azok akik mondjuk az elmúlt 15 évben azért általában folyamatosan figyelték az eseményeket. Aki esetleg kapizsgálja annak nem lesz nagy meglepetés, de aki még mindig gondolkozik, hát a válasz az orruk előtt volt: a gond a Williams hiánya az élmezőnyből! A mezőny egyik legerősebb csapata voltak jó pár sikerrel, címekkel, meg legendával a hátuk mögött, de 2005-től kezdve szép lassan beleszürkültek a dolgokba. Most ismét a legjobbak közé sorolhatjuk őket. Vajon tartósan így lesz?
Rövid tudnivalók: Jules Bianchi
Egyre több a szemtelenül fiatal pilóta a Formula 1-ben, ezek közül pedig a francia Jules Bianchi egyre jobb kilátásokkal rendelkezik. Egy srác akinek a vérében a versenyzés és reális céljai vannak. Ez mondjuk a Ferrari, de nem álmodozás tőle. Tényleg összejöhet! Ha az utóbbi éveket figyelembe vesszük akkor tulajdonképpen Felipe Massa az akiről elmondható, hogy a maranellóiak közreműködésével került be a vörös autóba és lett kis híján világbajnok 2008-ban.
Átalakulók
Nem egyszer fordult már elő olyan a Formula 1 történelmében, hogy egy csapat ott is maradt a bajnokságban meg nem is, mondván egy átalakuláson ment keresztül és nevet változtatott. Őket simán két kategóriába sorolhatjuk. Vannak akik előtte (is) sikeresek voltak, és vannak akik csak utána lettek azok. A most induló sorozatban az F1 igazi kaméleonjait mutatjuk be!
Kitüntetés!
Ha valami lényege volt annak, hogy a Formula 1-ben jó régóta (kisebb-nagyobb szünetekkel) megrendezték az Európai Nagydíjat, akkor az leginkább egyfajta ajándék volt. Egy grátisz verseny a naptárban, amelyet egy olyan ország kapott meg általában, mely a legtöbbet tett a sorozatért az adott időszakban. Hamarosan visszatér. Jöjjön egy kis múltidézés!
Alonso 33
A spanyol az elmúlt lassan több mint 13 évben amit eddig itt töltött a Formula 1-ben, igen sok mindent tett le az asztalra. Konkrétan ha nem lenne két VB címe, lehet sokan másként állnának a dologhoz, de amit így állítanak róla az valószínűleg akkor is megállná a helyét. A Formula 1 (sokak szerint) legkomplexebb pilótája nemrég töltötte be 33. életévét. Pályafutása során pedig már eddig is rengeteg emlékezetes momentuma volt. Lássuk ezeket.
Tíz év után
Fontos ponthoz és évadához érkezett el a Formula 1 előszobájának tartott nevelő sorozat a GP2. A széria ugyanis már a 10. szezonját kezdte meg az idén, mind azon által a múlthétvégén volt a 200. futam Németországban. Nézzük mit adtak nekünk eddig!
Az egy slágeres előadók
Már 1986 óta minden évben szüntelenül ellátogat a Száguldó Cirkusz mezőnye hazánkba, s ez most sem lesz másként, miután a hétvégén rendezik meg a Magyar Nagydíjat. Addig is viszont érdemes átnézni kik azok akik – eddig csak egyetlen egy alkalommal tudták elvinni az első helyezettnek járó díjat Magyarországon.