Az, hogy eligazolt a Lotustól nagyon úgy nézett ki, sokkal inkább a pénz függvénye volt, mint sem egy bármilyen más ésszerű döntés, ám így utólag megnézve még nem is járt olyan rosszul… Ha a korábbi csapatánál marad, rosszabb helyzetben lehetett volna. Persze így sincs minden rendben. Idén már nem először halljuk azt a Ferrari kapcsán, hogy látják a fényt az alagút végén, az viszont biztos, hogy a Magyar Nagydíj ideje alatt a finn tényleg elkezdett versenyezni. Vagy legalábbis úgy nézett ki. De hol volt eddig?
Aki félreértette volna a bevezetőt, mert elég laikus, és a "szereti csak szegény nem ért hozzá csoportba tartozik", adott esetben egyszerűen nem követi nagy figyelemmel a Forma 1-et (nem baj, bele lehet jönni), azoknak mondom, Kimi Raikkönen eddig is ott volt a mezőnyben, ahogy 2012-es visszatérése óta mindig.
A különbség annyi, hogy amíg a Lotusnál versenyzett két év alatt egy-egy futamgyőzelmet el tudott csípni, illetőleg, hogy az élmezőny magabiztos tagjának számított.
Idén ez most sajnos nincs így, de erről nem ő tehet valószínűleg. Az alatta lévő technikával ugyanis elég nehéz a legjobbak között lenni. Idén mondjuk amúgy sem lehetett sokáig nagy reményeket fűzni a futamgyőzelem és egyéb hiúnak tűnő 2014-es ábrándok közé, maximum a dobogós helyezés lehetett reális cél. A Mercedes a Ferrari szebb napjait idézi és veri a mezőnyt, de rendesen, amit pedig a két pilóta tesz elvileg már az is erőn felüli.
Ezzel kapcsolatban persze, nyilván van aki másként látja a dolgot és egyből elő jön azzal, a dologgal, miszerint mégis miként lehetséges az, hogy amíg Fernando Alonso az abszolút nem erős, de (ha jó helyzetbe kerülnek) a dobogóra még minden futamon esélyes autóval alapvetően amennyire tudja hozza az eredményeket, a finn pilóta pedig csak vergődik az autóval. Elvileg a válasz egyszerű és ezt mindenki hangoztatja. Nem fekszik neki az autó és ennyi!
A VB közepén az már egyértelmű, hogy jelen állás szerint ha csak nem húz elő valami nagyon nagy trükköt a tarsolyából a csapat, akkor maximum egy futamgyőzelmet tudnak majd szerezni, azt is lehet nagy szerencsével, miután pályáról-pályára változik, hogy ha megtudják verni a Red Bullt, akkor majd a Williams kerül eléjük vagy fordítva. Általában ez játszódott le nagyvonalakban az idei szezon első felében, ahol ugyebár jelenleg tartunk.
A legutóbbi két futamon miután a FRIC nevű felfüggesztés rendszert betiltották valami változott, a Ferrari mintha közelebb került volna és a Német Nagydíjon még nem derült ki sok minden, de a Hungaroringen egy jó taktikával nem sokon múlott, hogy Alonso ne hozza el a győztesnek járó trófeát. A baj csak az volt, hogy egyrészt az ő abroncsai elfogytak, a másik meg Raikkönen időmérős taktikája. Egészen pontosan a srácoké akik ezen dolgoztak és jól el tolták.
Ha az nincs, a tempóját látva lehet közelebb került volna az éppen élen viaskodókhoz a 2007-es világbajnok, aki bármennyire is furán hangzik ennyi év távlatából, de igen, még mindig ő az olaszok eddigi utolsó egyéni világbajnoka. Sem Massa 2008-ban, sem Alonso nem tudott azóta címet nyerni. Pedig azt nem lehet mondani, hogy nem voltak közel hozzá többször is mint egy alkalommal.
A fél karú rabló:
Kifoszthatták volna ketten az egész mezőny szemét, ahogy azt most Hamilton és Rosberg is teszi, viszont nem úgy alakultak a dolgok ahogy azt sokan várták még tavaly szeptemberben. Akkor jelentették be Felipe Massa távozását és Kimi érkezését, ami az igazi álompáros volt. Szólt a fáma olyanról is, hogy két dudás nem fog megférni egy csárdában, volt szó arról a tényről is, ami szerint 1953 volt az utolsó olyan év a maranellói gárda történelmében, mikor két világbajnokot igazoltak, de a nagy része a rajongóknak abban reménykedett, hogy ha nem is egymással, de egymást segítve csapatként működve autóznak majd az élen.
Ez összejöhetett volna amennyiben megvan a megfelelő, technika, viszont az idei évben a Ferrari eléggé elvan maradva és nagy úgy néz ki, hogy ha még adott esetben csökkentik is a hátrányukat a többiekhez (legfőképpen a Mercedes motorral felszerelkezett csapatokhoz), akkor is csak jövőre lehet komolyan számolni a vörös autókkal. Ezzel kapcsolatban is számolgathattunk még a tavalyi szezon végén. Az ugyanis várható volt, ha nem kap jó autót a két világbajnok, akkor sem kell pánikba esni, ugyanis mind a ketten képesek a lehető legtöbbet kihozni az ilyen helyzetekből. Ezt pedig a csapat is pontosan tudta.
Alonso ezt megmutatta már a gyenge teljesítményű Renault-val 2008-2009 között, de a Ferrarival idén is, valamint korábban is alakított hasonlóan. Pl. 2012 elején amikor mindenki leírta őket, de visszakecmeregtek az élmezőnybe és tényleg csak az utolsó futamon ment el a VB cím. Raikkönenre sem lehetett panasz mondjuk a 2009-es esztendőben, ha már így szóba lett hozva. Akkor is új szabályok jöttek, akkor sem az addigi két legjobb istálló (Ferrari és a McLaren) viaskodtak az első helyért, hanem Brawn GP és a Red Bull. Viszont a finn gyakorlatilag Massa balesete után egyedül vitte a hátán a csapatot és zsinórban több dobogós helyet is képes volt megszerezni. Az is egy igen nehéz feladat volt!
De akkor feküdt neki a technika és kezesen viselkedett alatta az autó, nem úgy mint most. A rendszer betiltásával aztán, amivel elviekben a Mercedes veszített az előnyéből (igen is, meg nem is), Kimi profitálhatott valamennyit, de azt még mindig nem lehet mondani, hogy a helyén lennének a dolgok. Monacoban jó esély volt arra, hogy a szezonban először a csapattárs előtt végezzen, de akkor Chilton, Sepangban pedig Magnussen tette tönkre a versenyét. A helyzet jelenleg javulást mutat, igaz apró jelekkel. De még mindig brutálisan nagy különbség van a pontversenyben a két pilóta között, ami talán nem is lenne feltűnő ha nem erről a két versenyzőről lenne szó, illetve ha nem egy csapatban lennének.
Ki kell mondani: Kimi Raikkönen idén még nem végzett egyszer sem a csapattársa előtt.
Az ok:
Az előbb már rengetegszer ecseteltük mi lehet a probléma, de ez egy nagyon összetett dolog. Lehet keresni az indokokat, miért lehet az, hogy annak ellenére, sokan számoltak egy olyan szituációra, amelyben majd Alonso kerül hasonló helyzetbe, mert a finn elveri párszor és majd ezt, meg az elmúlt évek kudarcai után lelép, inkább az utóbbi, meg az a busás pénzösszeg bírhatja rá a spanyolt a távozásra amit majd egy másik istálló kínál neki. Ha csak nem alakulnak másként a dolgok.
Ami Raikkönent illeti, vele is vannak pletykák, persze, hogyne lennének, de az más tészta. Miután a Ferrari idei autójával vannak olyan gondok, miszerint nem éppen a legjobb a mechanikai tapadás (többek között), így egyiküknek sincsen könnyű dolga. A másik amire pedig nemrégen világítottak rá a sajtóban maguk az érintettek (gondolva itt a technikai igazgató James Allisonra) is elismertek, az a leszorító erő és a lóerővel kapcsolatos hátrány.
Ez persze szemmel látható, de mindezek összessége igen nagy gondot tud okozni a gumikopás tekintetében is, hiszen azok így elég gyorsan elrágódnak. Na ezek azok a dolgok amiket Alonso kezelni tud, Raikkönen pedig (eddig) nem igazán tudott megbirkózni a feladattal. Olyan szinten biztosan nem, hogy abból egy normális és eredményes hétvége jöjjön ki. Ha ezeket összegezzük akkor pedig az is látszódni fog, mi a különbség kettejük között jelenleg. A vezetési stílusuk nem ugyanolyan, minden pilóta más és más ebből a szemszögből. Ezt persze egy átlag rajongó nem mindig veszi észre, sőt legjobban csak is azok érezhetik ezt, akik versenyről-versenyre ott ülnek a gépekben és tekergetik a kormányt.
Lehet ez más esetben nem jelentene akkor hátrányt mint most, de az új szabályoknak köszönhetően ez sokkal jobban előtérbe helyeződött.
Remények/jövő:
Témán belül maradva, csak annyit lehet tudni ami nem oly rég kijött hírek formájában a napokban. Az biztos, hogy az új csapatfőnök Marco Mattiacci elkezdte egyre kényelmesebben érezni magát a székében és ennek megfelelően az elmúlt egy-két hónapban már láthatóan egyre nagyobb erőket mozgósít meg fokozatosan az eredményesség érdekében.
Ami pedig a legutóbbi világbajnokukat illeti, csak annyit lehet mondani, a jégember nyugodt és hűvös mint mindig. Még akkor is, ha most igen nagy örömhírrel szolgálhattak mindenkinek, hiszen barátnőjével a szintén finn Mintu Virtanennel gyerekük születik. A jövőre nézve Kimi nem aggódik, nem pánikol, higgadtan kezeli a helyzetet, mondván minden adott ahhoz, hogy megint ismét az élen legyenek, pláne, hogy Allisonnal már dolgozott együtt korábban és a szakember szerinte képes olyan autót tervezni ami kedvez neki.
Tényleg így lesz? Meglátjuk!
Fotó: Charniaux/XPBImages/Telesport.hu/Zimbio.com/Es.eurosport.yahoo.com/
Copyright: mainet.hu