Egyre több a szemtelenül fiatal pilóta a Formula 1-ben, ezek közül pedig a francia Jules Bianchi egyre jobb kilátásokkal rendelkezik. Egy srác akinek a vérében a versenyzés és reális céljai vannak. Ez mondjuk a Ferrari, de nem álmodozás tőle. Tényleg összejöhet! Ha az utóbbi éveket figyelembe vesszük akkor tulajdonképpen Felipe Massa az akiről elmondható, hogy a maranellóiak közreműködésével került be a vörös autóba és lett kis híján világbajnok 2008-ban.
Akkor az nem sikerült, az élete pedig a balesettel és minden utána következő dologgal úgy alakult ahogy. Viszont ha neki összejöhetett, hogy a Ferrari család tagjaként a Saubernél fejlődhetett és később a Ferrarinál bontogathatta szárnyait a 2014-es átigazolásáig, akkor miért ne sikerülhetne a már jó pár éve a csapat kötelékébe tartozó Bianchinak?
A francia srác a mezőny gyakorlatilag leggyengébb autójában próbál versenyről-versenyre maximumot nyújtani, akárcsak csapattársa Max Chilton. Julesnek viszont van egy nagy előnye: a Ferrarihoz tartozik és van egy nagyszerű, s neves menedzsere. A puszta tehetséggel sokra megy az ember, de megfelelő háttér nélkül ma már ez nem sokat ér.
Benzingőzbe születni:
A most 24 éves srácnak tényleg benne van a vérében az autóversenyzés. Már a déd-nagybátyja is taposta a gázt, ráadásul a Le mans-i 24 órás győztese volt Lucien Bianchi. Közelebbről tekintve, pedig azt is láthatjuk, hogy ez tényleg öröklődik a családban.
Az apja Mauro Bianchi is versenyzett és háromszoros GT világbajnoknak mondhatja magát. Ha csak ezt nézzük, akkor miért ne lehetne egyszer a fiúból F1-es világbajnok? Egyenlőre úgy néz ki pár év múltán lehet már ő csatázik a bajnokságért!
Az olasz gyökerek:
Bár a pilóta francia, ennek ellenére olasz felmenői vannak, így pedig már is jobban tisztul a kép a Ferrarival kapcsolatban. Franciaországban született Nizzában, de mikor már 5 évesen gokartozni kezdett, az első csapat melybe leszerződött a Maranello Kart Team volt.
Azok után pedig ahogy felnőtt és jöttek az eredmények a 2010-ben már tesztelési lehetőséget kapott a Ferraritól, majd ezt megismételhette egy év múltán, akkor már a Ferrari Versenyzői Akadémia biztos tagjaként.
Árulkodó eredmények:
Nos azzal, hogy ha valaki eleve francia gokart bajnokként érkezik meg egy Formula Renault 2.0 szériába, majd azt egyből meg is nyeri, az illető igen jól felhívhatja magára a figyelmet. Ez egy nagyon jó mód erre, majd arra is, Nicolas Todt felfedezze és a menedzsere legyen.
2008-ban a Formula 3 Masters futamot is megnyerte Zolderban, valamint az F3 Euroseriesben lett 3. a legjobb újonc címmel kiegészülve. A következő két évben sem igazán vett vissza, mondhatni ott folytatta ahol abbahagyta. A GP2-ben szerepelt 2010-től és két bajnoki harmadik pozícióval gazdagodott, meg újabb F1-es tesztelési lehetőségekkel.
Formula 1:
A fiatal pilóták tesztjén Abu-Dhabiban mehetett a Ferrarival, 2012-ben pedig a Force India tartalék pilótája lett, de így is beülhetett az autóba a pénteki szabadedzések alkalmával. 2013-ban viszont már nem csak ebben a szerepkörben ismerhettük meg, hanem mint a Marussia F1-es pilótája.
Nagy eredményt ezzel az autóval nem lehet elérni, de ő egész szépen hozta azokat az eredményeket amire úgy nagy összességében képes volt ez az autó. Idén pedig még mielőtt bárki is megfeledkezett volna róla, megszerezte a már 4 éve a Forma 1-ben szereplő csapat első pontjait. Rögtön kettőt.
Tervek:
Az idei esztendőben C-ban már a nagy közönség is láthatta és azonnal oda is figyelt arra ahogyan a maranellóiak színeit viseli. Raikkönen nem tudott részt venni a Brit Nagydíjon szenvedett baleset miatt a teszten, de a francia mint a Ferrari tagja már igen.
A találgatások persze azonnal beindultak, mi lenne ha már jövőre elfoglalná a finn világbajnok helyét, mert annak nem fekszik az idei autó és egyenlőre nagy a lemaradás Alonsóhoz képest.
Azonban Bianchi érett fiatalember módjára, nyugodtan és abszolút a helyén kezeli a dolgokat.Mint elmondta, egyszer náluk akar majd versenyezni, de jövőre ez még nem fog megtörténni.
Fotó: Zimbio.com/Flickr.com/Moy-XPBImages.com/Telesport.hu
Szerző: Sportfanatic
Copyright: Mainet.hu