Mire hasonlít? - Az új Opel Corsa
Jó persze mindenkinek más a fontos egy autó azon belül is mondjuk éppenséggel egy Opellel kapcsolatban. Hátha az még nem más mint az új Corsa! A szakírók zöme várta a Párizsi Autószalonon az autót, de még el sem jutottunk odáig, máris sok mindent tudunk róla. Vagy csak azt hisszük.
Belsőégésű motorok
A 21-dik századi embernek természetes, hogy autóba ül, buszra szál vagy éppen motorkerékpáron suhan. Azonban ez nem volt mindig így. Nikolaus Otto –nak köszönhető, hogy 1877-ben feltalálta a belsőégésű motort, amely fokozatosan átvette a lovak szerepét. Igaz, a lóerő kifejezés így is meg maradt. Minden égéshez oxigénre, éghető anyagra és gyulladási hőmérsékletre van szükség. Ezt az elvet követi a robbanó motor is… Az első Otto motor 4 ütemű volt, tüzelőanyaga benzin.
Elektromos autók Magyarországon
Elektromos autót már mindenki látott. Ha mást nem, a golfpályán közlekedő kis csendes és nyitott kocsikat – mégis, olyan misztikusan hangzik ez az egész. Sokan gyanakodva néznek rá, mint kiskorukban a répafőzelékre: igaz, hogy egészséges, de olyan borzasztó ízű. Valóban nem lehet élvezni ezeket az autókat? Használhatatlanok, és csak az elvakult zöldeknek valók? Mi a helyzet a világban, és mi a helyzet ma Magyarországon?
Cargo-élet - SAAB 340A
Nagy örömmel számolunk be – a hazai sajtóban elsőként – arról a Saab 340A típusú kéthajtóműves, turbólégcsavaros repülőgépről, amely már kilencedik hónapja teljesít szolgálatot a légi-szállítmányozással foglalkozó ABC Air Hungary Kft. tulajdonában. A Saab 340A típus a Saab AB és a Fairchild Aircraft közös vállalkozásaként született, azonban a munka nagyobbik részét a svéd cég végezte 65:35 arányban.
Pápamobil és Harley-Davidson
Ferenc pápa kommunikációjának – beszédei mellett – jelentős részét képezik a nem verbális elemek. A közlekedési mód, az autó megválasztása önmagában nem nevezhető nonverbális elemnek, csupán akkor, ha tudatosan használják valami kifejezésére. Ferenc pápa éppoly tudatosan használja alapelvei megjelenítésére a közlekedést, mint ahogy beszédeivel felhívja a figyelmet egy-egy hangsúlyos témára.
Luxusautók
Úgy vélem elég gyakran játszadozunk el azzal a gondolattal, hogy „ha én gazdag lennék…” Az emberek többségét foglalkoztatja a felső tízezer életvitele. Akad, akiket egy több száz négyzetméteres luxusvilla nyűgöz le, másokat az ékszerek hoznak lázba, az autóstársadalmat viszont az érdekli, hogy mik lapulnak vajon egy olajsejk garázsában. A válaszhoz húznunk kell egy nagyjából 50 milliós határt, és ami annál drágább, az már joggal nevezhet be és kerülhet fel a listánkra.
Mercedes-Kampány Focistákkal
„Készen, mint még soha” – így hangzik a Mercedes-Benz legújabb szpotjának szlogenje. A videó kreatív módon mutatja be a brazíliai világbajnoksághoz vezető utat. Két szempontra fókuszál, melyek Jens Thiemer, a vállalat marketing kommunikációért felelős vezetője szerint döntőek a cím elnyerésekor: a sikerre való feltétlen szándékra, illetve a meglévő potenciál kihasználására.