Úgy vélem elég gyakran játszadozunk el azzal a gondolattal, hogy „ha én gazdag lennék…” Az emberek többségét foglalkoztatja a felső tízezer életvitele. Akad, akiket egy több száz négyzetméteres luxusvilla nyűgöz le, másokat az ékszerek hoznak lázba, az autóstársadalmat viszont az érdekli, hogy mik lapulnak vajon egy olajsejk garázsában. A válaszhoz húznunk kell egy nagyjából 50 milliós határt, és ami annál drágább, az már joggal nevezhet be és kerülhet fel a listánkra.
A 10. helyezett: Mr. Bond hű szolgája, a 255 ezer dolláros Aston Martin Vanquish. A szigetországi manufaktúra a „szégyenteljes” utolsó helyen képviselteti magát, ezzel a 460 lóerős gépjárművel.
9. A kedves vásárló hozzácsap úgy 30 ezer dollárt az Aston árához és máris az övé ez az olasz szörnyeteg, a Lamborghini Murcielago, abból is a legbrutálisabb változat, az LP640. Avatottabb szemeknek nem nehéz kitalálniuk, hogy a számok mire utalnak… (A betűk a hosszanti irányban elhelyezett motorra: Longitudinale Posteriore)
8, 7. Két sportkocsi után, két luxus limuzin következik a nyolcadik és hetedik helyen. A Rolls-Royce Phantom és a Maybach 62s szinte bármilyen szempontból összeállított listán helyet követelne magának. A hírességek közül sokan választják e két típust, főleg a lehengerlő kifinomultságuk miatt. Az angol eleganciáért 320 ezer, míg a Mercedes motorral hajtott, óriásért majdnem 400 ezer dollárt kell leszámolnunk. Az utóbbira esett a választása többek között I. János Károly, spanyol királynak is.
6. Csaknem félmillió dollárért audiórendszert sem kapunk a Mercedes SLR McLaren-ünkbe, mert a kompresszoros, 626 lóerős aggregát muzsikáját szebbnek ítélték meg a gyártók, mint bármelyik rádióadást. Egyébként befejezték a gyártását, de készült belőle roadster, az ajtói felfelé nyílnak, oldalt vezették el a kipufogókat, de ez már mellékes.
5. 1111 darab készült belőle, az utolsó, meglepő módon az Arab Emirátusokban talált gazdára. 330 a vége, 610 lóerőt szabadít a hátsó kerekekre és kb. derékig ér. Ez a Porsche Carrera Gt, melynek listaára 485 ezer dollár környékén mozog, feltéve, ha a válság hatására megválik tőle valamelyik megszorult tulaj.
4. Koenigsegg CCX-ugye milyen furán hangzik? A svédeknek biztosan nem, mivel az ő hazájukból származik a világ második leggyorsabb autója, melynek 4700 köbcentis motorja 801 lóerőt tud. Bárki magáénak tudhatja ezt az egyedi járgányt, amint kifizette a 600 ezer dolláros vételárat és feliratkozott Christian von Koenigsegg várólistájára.
3. Horacio Pagani alapította azt a gyárat, amely elkészítette a bronzérmes versenyzőnket. Az autó neve: Pagani Zonda C12 F. 3,2 s alatt katapultál 100-ra, végsebessége pedig 370 környékén mozog, az ára pedig, 740 ezer dollár.
2. A sok ismeretlen név után jöjjön egy közismert márka csúcsmodellje, a Ferrari Enzo. A kocsi minden porcikáját átjárja a Forma1-es technika. 350 darab készült belőle, az értéke pedig óráról órára nő, tehát befektetésnek is kiváló. Ára: kerek 1 millió dollár.
A győztes az 1001 lóerő meséiből lépett ki. 2,5 alatt futja a 100-as sprintet, és ha találunk egy kellően hosszú, traffipax-mentes útszakaszt, akkor 407 km/h-val is száguldhatunk. Ez a csoda pedig nem más, mint a Bugatti Veyron, potom 1,7 millió dollárért. Ez az autó nem csak a legdrágább, de a leggyorsabb is a világon. A Volkswagen-konszern tulajdonában lévő cég 70 darabot gyárt belőle évente.
Vajon szükség van ezekre a modellekre? Szerintem a választ a tulajdonosok sem tudják, mivel nekik teljesen mindegy, ők csak élvezik a száguldást.
Forrás: PR Herald - www.prherald.hu