Jó persze mindenkinek más a fontos egy autó azon belül is mondjuk éppenséggel egy Opellel kapcsolatban. Hátha az még nem más mint az új Corsa! A szakírók zöme várta a Párizsi Autószalonon az autót, de még el sem jutottunk odáig, máris sok mindent tudunk róla. Vagy csak azt hisszük.
Még mielőtt bárki belekötne a bevezetőbe, mondom, hogy a gyakorlatban azért különbség van a között, hogy mit érzünk egy autóval kapcsolatban ha egy bemutatón látjuk (Budapesten volt egy nemrég), meg mondjuk ha egy hosszabb útra visszük el. Na ezzel kapcsolatban most valahogy így lehetünk, pláne azok az újságírók akik már élőben s egyenesben láthatták milyen is az új Corsa.
Felfrissülés:
Új, ez nem kérdés, de ha jobban belemegyünk a dolgokba akkor rájöhetünk, hogy ez nem más mint egy erős frissítés. Kapott egy új és egyébként egész pofás formát, habár eléggé hasonlít előröl, plusz az utastérben is az Adamra. Ez nem gond, de ugyanakkor valamiképpen az Astra is eszünkbe jut ha közelebbről vizsgáljuk meg. Mindenesetre a formatervezésnél nem hibáztak sokat, mert odafigyelünk rá és ez a része pipa!
Belül sincsen nagy baj, úgy összességében kaptunk egy új bútorzatot megspékelve egy szintén új műszerfallal, plusz ami nem utolsó, hogy elég igényesek az anyagok. Hála az égnek már nincs meg benne (vagy csak úgy éppen fellelhető) a kemény plasztik, kellemes lesz benne ülni, kisautós érzés, de elvégre ez az lenne! Ebbe még beletartoznak az ülések is, mert méretben-formában egyaránt rendben van. A kezelőszervekkel is a helyükön vannak.
Nem az összeszerelési minőségre értettem, hanem a letisztultságot, ami azért nem árt, mert nem túl szerethető, hogy ha egy rakás gomb van előttünk. Ami megint csak újdonság és a belső tér jellemzésénél kihagyhatatlan az a 7 colos érintőképernyő, amin megtalálható az úgynevezett Intellilink rendszer, mely Android és iOS okostelefonokkal kompatibilis.
Erre persze csak annak van feltétlen szüksége akinek van ilyen telefonja, mert ugye vannak olyanok akik azt érzik, a mobiljuk okosabb náluk. Az meg nem nyerő!
A tervezés sosem egyszerű:
Amikor az ember azt mondja, hogy az autó és azon belül is leginkább a külső tervezésénél nem volt egyszerű dolga a csapatnak, akkor ezzel csak mindössze azt lehet mondani amit ők is. Mondjuk így kívülről ránézve még mindig csak az jut eszembe (de lehet ezzel egyedül vagyok), hogy mégis mi lehetett a nehezebb: az Astra vagy az Adam sajátosságait belevinni a kisautó lelkébe. Viszont ha ezen gondolkozok továbbra is az elég laikus dolog lenne. Szóval hagyjuk.
Főként azért, mert igazuk lehet, miután a karosszériavázhoz nem nagyon nyúltak ami azt jelenti, rendesen megkötötték a kezüket. Ami viszont műszakilag illeti a kocsit. Teszt nélkül megmondani elég nehéz, hogy mégis milyen menni vele, de még így is hagyatkozhatunk arra ami az előzetesben volt. Vagyis: itt van egy 1,0 literes szentgotthárdi, startstopos, közvetlen befecskendezéses, háromhengeres turbós benzinmotor.
Na már most az Euro6-osból van választék. Vagy 90 vagy 115 LE, a csúcsnyomaték mindenesetre mindkettőnél ugyanaz 1800/percnél. 170 Nm. Aztán ha valakinek ez nem lenne jó, akkor ott van még az 1,4-es benzines és megint csak turbós 100 LE-vel, valamint az 1,2-es, 1,4-es Ecotec, és végül az 1,3-as CDTI turbódízel.
Amit még érdemes tudni ezekről, hogy a váltóból a benzineseknél 6, a dízelnél pedig 5 fokozatú van és hát elviekben azért pontosabbnak ígérkezik. A felfüggesztés is maradt ugyanolyan amilyen volt, viszont elemeiben friss. Tegyük hozzá gyorsan és itt szerintem ezt a technikai részét le is zárhatjuk, hogy a felszereltség is bővítve lett a ma már lassan szokásos vezetéstámogató rendszerekkel. Távfény asszisztens, frontális ütközésre-követési távolságra figyelmeztető, sávtartó, keréknyomás ellenőrző, táblaleolvasó.
Mi lesz a vége?
Nos ami így az összegzést illeti, nem lehet mást mondani, mint hogy ha nem akarunk feltétlenül a kákán is csomót keresni, akkor pozitívumok vannak rendesen és egy szerethető kisautót kaptunk. Ami viszont a küllemben nagyon jól el lett találva. Nem véletlen olyan megoldások rajta amitől mondjuk valamivel szélesebbnek is látszik az autó mint amennyire papíron az, de ezekről majd egy másik, következő írásban. Minek úgy sietni, nemde?
Fotók: Autozeitung.de/Focus.de/Autotribute.com
Copyright: mainet.hu