Forma 1-ben mindig a legmodernebb és legjobb technikát alkalmazták. 2014-től visszatértek a V6-os 1,6 literes turbófeltöltős motorok, amelyek a V8-as, 2,4 literes motorokat váltották. Nagy kritizáció fogadta
az új motorformulát, habár jelentős teljesítménybeli veszteség nem történt a v8-hoz képest, azonban jelentős hang élménnyel lettek szegényebbek a nézők. E gond megoldásárt mindent megtesz a 3 motorgyártó (Ferrari, Mercedes, Renault)
V6-os motorok valószínűleg nem fognak pályarekordokat felállítani vagy megdönteni, de minden bizonnyal a legmodernebb technológia, mivel jelentős teljesítmény csökkenés valóban nem történt az elöző években használt V8-asokhoz képest, illetve rendkívűl összetett a működése.
A hajtás lánc új felosztása:
1. Belsőégésű motor (ICE)
2. kinetikus motor-generátor (MGU-K)
3. hőenergiájú motor-generátor (MGU-H)
4. akkumulátor (ES) 5. turbófeltöltő (TC)
6. vezérlőelektronika (CE)
Ezek szinkronba hozása elegedhetetlen a sikerhez, elég egy kis hiba és már nincs esélye egy csapatnak a küzdelemhez a győzelemhez, dobogóhoz vagy a pontszerzéshez.
A legjobb csomaggal a Mercedes rendelkezik, mely legalább 40, de esélyesebb, hogy 80 lóerő előnnyel rendelkezik a Ferrari és a Reanult csomagjához képest. Utóbbi vesztett a legtöbbet a prestigéből, mert a 2013-as év utolsó 10 versenyét Renault motorral hajtótt Red Bull rb9-es gép nyerte meg.
Fontos változás a motorban a KERS nevű rendszer, helyett ERS nevű rendszert alkalmaznak a csapatok. KERS - (kinetikus energia visszanyerő rendszer) körönként +80 lóerőt biztosít. ERS - (energia visszanyerő rendszer) körönként +160 lóerőt bíztosít.
Az új motorformula beveztése miatt:
2013-ban távozott a Cosworth motorgyártó az F1-ből
2015-ben érkezik a Honda motorgyártóként (első évében csak a McLaren partnere lesz)
2016-től érkezhet BMW, Volkswagen, Audi, Ford motorgyártóként