Az Édes életet jobban szerette a Facebook közönsége, ám az Éjjel-nappal Budapestről több pozitív poszt szólt – derül ki a Médianéző elemzéséből, amely a tv2-n és az RTL Klubon futó sorozatokról kialakított véleményt vizsgálta a Facebookon.
Az RTL Klubon futó Éjjel-nappal Budapestről összesen 187 alkalommal posztoltak a nyilvános Facebook-oldalakon január 1. és június 30. között, ezek elsősorban a szereplők műsorbeli tevékenységéről, valamint az egyik szereplő távozásáról szóltak – állapítja meg a médiafigyelő és –elemző cég. A legtöbbet a Hogyvolt, az Egyoldalu és Vastag Csaba hivatalos oldala posztolt. A megjelenések hangnemét (polaritását) tekintve 27 pozitív, 10 negatív és 150 semleges posztot találtak a Médianéző elemzői. Az előnyös bejegyzések a csatorna másik műsorának, a Való Világ szereplőinek publikus oldalaihoz kapcsolhatók, akik a műsor cselekményének javulását emelték ki. A negatív tartalmú posztok közül kiemelkedett Puzsér Róbert kritikus írása, aki egy hosszabb tartalmat közölt arról, hogy a kritikához nemcsak kritikusra van szükség, hanem produkcióra is. Kitért arra is, hogy „a Való Világ, az Éjjel-nappal Budapest, vagy Hajdú Péter talkshow-ja pedig még csak nem is tévéműsorok, hanem merényletek a magyar társadalom ellen.”
A tv2-n látható Édes élet számos adatban meghaladta RTL Klubon futó társát: kétszer annyi poszt volt köthető a műsorhoz, összesen 375 darab. Az írások döntő többsége a tv2, az Aktív és LL Junior Facebook-oldalaihoz kapcsolhatóak. A tartalmat tekintve döntően műsorajánlók, valamint a szereplők műsorbeli tevékenysége került fókuszba, míg emellett ugyancsak hangsúlyos szerepet kapott a szereplők műsoron kívüli tevékenysége is. Összességében tehát elmondható, hogy a csatorna promotáló tevékenysége járult hozzá leginkább ahhoz, hogy a Facebookon folyamatos téma legyen a műsor. Polaritást tekintve a posztok kimagasló többsége semleges összképet közvetített (373), ugyanakkor két pozitív írás is megjelent, amelyek nézettségi adatokról szóltak.
Az Éjjel-nappal Budapestet 45 kommentben említették név szerint, amelyből 1 pozitív, 23 negatív, 21 semleges polaritással bírt. A negatív kommentek mindkét műsornál, döntő többségében azok gyerekekre kifejtett hatásáról írtak, másik részében több egyéb műsor mellett agymosásként, népbutításként aposztrofálták. Az egyik tévénéző így fogalmazott: „Miért van az, hogy minden megnézhető filmet 10 után adnak? Addig csak olyan selejtes műsor megy, mint az Éjjel-nappal Budapest, az Édes élet stb. Vagy nem is a szórakoztatás a lényeg, hanem a butítás?”
Árnyaltabb volt a kép az Édes élettel foglalkozó kommenteknél: a 179 kommentből 26-nak pozitív, 70-nek negatív és 83-nak semleges volt a hangneme. Az előnyös kommentek többsége LL Junior promóciós tevékenységéhez kötődött, az általa posztolt műsorajánlók kommentjei között találtuk a legtöbb pozitív polaritásút, összesen 16-ot. Például: „Drukkolni fogok. Várom az esti Édes élet-et is!” A negatív kommentek száma azonban itt is meghaladta a pozitívokét.
Az Éjjel-nappal Budapest esetében a legtöbb lájk- és megosztásszámot a műsorral kapcsolatban megfogalmazott kritikák érték el, míg a kommentek leginkább a Lali nevű szereplő műsoron kívüli tevékenységével foglalkoztak – írja elemzésében a Médianéző.
Forrás: PR Herald ( www.prherald.hu )