Mainet.hu * Szórakozás, Információ, Időtöltés

- Pontos idő:
Valuta Árfolyamok
Valuta Árfolyamok
Valuta Árfolyamok
  • ● Autó, motor
  • ● Divat
  • ● Receptek, konyha
  • ● Érdekességek
  • ● Játék
  • ● Film
  • ● Erotika
  • ● Lakás, bútor
  • ● Jó tudni
  • ● Szoftverek, internet
  • ● Csak nőknek
  • ● Csak férfiaknak
  • ● Mobilok
  • ● Forma1
  • ● Sport
  • ● Munka
  • ● Növény,állat
  • ● Kert
  • ● Szabadidő
  • ● Utazás
  • ● Életmód, egészség
  • ● Képeslapküldő
  • ● Mainet direkt

  • Ön itt van:  
  • Főlap
  • ● Jó tudni
  • E-kereskedelem
Hirdetes_potenciamax.hu
Demo6

Írjon Ön is cikket! Regisztráljon és írhat cikket ! Bővebb információ

Regisztrált felhasználó belépése:
  • Fiók létrehozása
  • Elfelejtette felhasználónevét?
  • Elfelejtette jelszavát?

E-kereskedelem

  • E-mail
Írta: Jogodics Rita
Tweet

Elkészült az UNAS és az Olcsóbbat.hu 2014-es e-kereskedelmi felmérése. A hazai piac favoritjai együtt indítottak kutatást azzal a szándékkal, hogy pontosan megismerjék a webáruházak jelenlegi helyzetét, igényeit és jövőbeli elképzeléseit.

Az elmúlt év során nőtt a webshopok forgalma, nőtt a vásárlók száma, és az átlagos kosárérték is növekedett kismértékben az Olcsóbbat.hu és az UNAS partnerei körében. A kutatás adatai alapján elmondható, hogy a hazai partner webshopok 5%-a szolgál ki napi 50, vagy több megrendelést. Az e-kereskedők háromnegyede kevesebb mint 10 rendelést kap naponta. Az interneten és a hagyományos boltokban, tehát „offline” is forgalmazók több mint negyede idén úgy nyilatkozott: online felületen már többet értékesítenek, mint hagyományos módon. Tavaly a webáruházak több mint kétharmadának emelkedett a forgalma és növekedett vásárlói száma. Ezzel párhuzamosan az egyszeri vásárlásnál elköltött összeg, avagy a kosárérték szerény növekedést mutat csak. A forgalom értéke és a vásárlók száma terén növekedésről beszámoló kereskedők fele szerint érdemben nőt a mobilról érkező forgalom. A stagnáló webáruházak harmada szerint is nőtt a mobilról érkező látogatók és vásárlók száma. A kutatásban résztvevő webshopok kétharmadának 200-nál kevesebb látogatója van, naponta 6%-uk fogad több mint 1500 látogatót. Háromnegyedüknek 4% alatti konverziós rátája van, ötödüknek 1% alatti a konverziója. A többség átlagos kosárértéke 6000 és 15000 Ft közé esik. Tizedüké haladja meg a 30000 Ft-ot. A válaszadó webshopok kínálatában a számítástechnikai cikkek, a háztartási eszközök, a kozmetikumok és a játékok vannak jelen a legnagyobb arányban.

Megéri fejleszteni Az elmúlt időszakban a webshopok közel fele végzett nagyobb, vagy kisebb átalakítást az oldaluk működésében, míg közel ennyien változtattak az áruház kinézetén, megjelenésén. A 2013 előtt is működő webshopok ötöde mondta mindössze, hogy honlapján nem történt átalakítás, fejlesztés. A jövőben a marketing eszközeik, közösségi médiamegjelenésük, illetve a termékek száma és megjelenése kapcsán szeretnének fejleszteni az internetes kereskedők. Bebizonyosodott, hogy érdemes forrásokat áldozni a fejlesztésekre, hiszen az érdemi fejlesztéseken átesett webáruházak kétharmadának nőtt a forgalma és vásárlói száma, valamint gyakran a kosárérték is növekedést mutatott. 2014-ben a legnagyobb arányban a 2006 és 2010 között alapított online boltok terveznek fejlesztéseket indítani. Sajnos a hazai webáruházak felében még mindig nem lehet online fizetni. Ötödük használ hagyományos banki modult, harmaduk pedig bankoktól független fizetési szolgáltatást alkalmaz. A webáruházak hatékonyságát és sikerességét a boltok több mint háromnegyede a Google Analytics használatával méri. A Google-t másodikként nem a konkurens vállalat követi, hanem a webshopok egyedi fejlesztésű programjai. Az e-kereskedők által alkalmazott marketing eszközök közül egyértelműen vezetnek az ár-összehasonlító oldalak (70%), melyet a közösségi média (68%) és a hírlevelek (65%) követnek. Az egy évvel korábbi adatokhoz képest kevesebben használnak banneres megjelenést és már kicsit kevesebben használnak hírlevelet. A közösségi média érthető módon még mindig meghatározó fontosságú a webshopok számára. Önmagáért beszél, hogy az áruházak 99%-a használja kommunikációjában a Facebookot. A Google+-on a webhopok 36%-a van jelen, a Youtube pedig szép növekedést mutat: a hazai áruházak már 25%-a használja rendszeresen marketingkommunikációja során. Fizetett hirdetések terén a webshopok harmada 10 és 50 ezer forint között költ egy hónapban. 22%-uk 10000 Ft-ot sem szán fizetett hirdetésekre, 39% több mint 50 000 forintot költ el havonta, amiből 3%-uk esetében ez az összeg 1 millió forint fölött van.

Tájékozódás és tájékoztatás Szakmai döntéseik előkészítése során a webáruházak üzemeltetőinek túlnyomó része hazai online forrásokból tájékozódik. Több mint felük olvas hazai szaklapokat, blogokat, illetve szakmai hírleveleket. Ötödük követi a külföldi webshopok változásait, de csak 10%-uk olvas idegen nyelvű szaklapokat. A hazai források közül az Olcsóbbat.hu és más hasonló oldalak szakmai hírlevelei a legnépszerűbbek. A fogyasztóvédelmi előírásokat és más jogi dokumentumokat a többség a webáruház szolgáltatójának sablonjai alapján jeleníti meg. Kevesebb mint ötödük készít el egyéni ÁSZF-et, vagy például Adatvédelmi Szabályzatot. Milyen tanulságokat vonhat le egy kereskedő a kutatási eredményekből? Tapasztalatból is látjuk, hogy ma az a kereskedés tud növekedni, aki megfelel a következő követelményeknek: Nem csak hagyományos üzlete van, hanem megduplázva a kereskedelmi lehetőségeit, az interneten is jelen van. Már abban az esetben is növekedés tapasztalható, ha nem a hagyományos kosár-rendszerben vásárolhatóak a termékei, hanem csak megfelelő mennyiségű információt tartalmazza a honlapja a lehetséges vásárlók számára. Hiszen ma már vásárlás előtt az otthonukban tájékozódnak az emberek.

Folyamatos honlap-fejlesztés Évről-évre magasabbra helyeződnek az elvárások: Ma már a mobiltelefonon nézve a honlapot – elvárás például, hogy nagyobbak legyenek a menüpontok, azok megnyomhatóak legyenek. Vagy ne kelljen keresgélni a termékekhez kapcsolódó információt, mindent tartalmazzon, amit az értékesítő is elmondana a termékről az üzletben. Még akár videóban is bemutathatja a terméket, mintha ott állnánk az üzletben. Az emberek szívesebben választanak olyan oldalakat, ahol minden információt, számukra érthető formában megtalálnak.

Legyen határozott célja a honlapnak! Azok a kereskedő cégeknek a bevétele is növekedik az internetes megjelenéssel, akiknek nem az elsődleges céljuk, hogy a honlapjukon vásároljanak. Azonban el kell döntenünk, hogy mi a honlap célja: várásoljon a vevő? Vagy menjen be az üzletbe?  Vagy telefonáljon? Ha magunk sem tudjuk, hogy mit szeretnénk, akkor a vevő sem fogja tudni. Adni kell egy világos célt az oldalnak és azt erősen kommunikálni kell. Például a Berkemann gyógypapucsokat és cipőket gyártó cég lakossági oldalának célja, hogy az üzletekbe küldjük a vevőket. Ezért a cipőket „fel lehet próbálni”, vagyis az érdeklődő regisztráció után meg tudja nézni, hogy melyik üzletben próbálhatja fel a neki tetszi cipőt vagy papucsot. Majd ezután hírlevelek segítségével folyamatosan tartjuk az érdeklődővel a kapcsolatot, hiszen már tudjuk, hogy mi érdekli, és hogy hamarosan vásárlóvá válhat.

Marketingkiadások A honlap csak akkor eszköze az értékesítésnek, ha azon forgalom van.  A látogató nélküli oldalak nem generálnak sem érdeklődőket, sem vásárlást. A marketing mérésével elérhetjük, hogy egy forintot sem dobunk ki az ablakon, hiszen látjuk, hogy hány fő érkezett a honlapunk a közösségi médiából, a Google keresőrendszeréből, és hogy mennyibe került egyáltalán egy érdeklődő és vásárló megszerzése. Így minden forint megtérül, ha kellő szabályokkal, marketingtudással készítjük el a hirdetéseket. Amondó vagyok, hogy ha valaki 1 forintot költ termékre, akkor költsön 1 forintot annak reklámozására is. Ez a növekedés receptje.

E-kereskedelem

Forrás: PR Herald - www.prherald.hu

Tweet
Sir John Bowring

Tudta?..hogyan vélekedett Sir John Bowring a magyar nyelvről?

Gábor Dénes

Tudta?..hogy az atombomba fejlesztői magyar-amerikaiak voltak?

Kármán Tódor

Tudta?..hogy a televízió létezését a magyaroknak köszönheti?

Pulitzer József

Tudta?..hogy a "Pulitzer-díj" nevét Pulitzer Józsefről kapta?

Kategória legfrissebb cikkei

  • Kedvenceink gyógyítása szelíden
  • Tudta Ön?
  • Életmentés társállatoknál
  • Tanítsuk idegen nyelvre kisgyermekünket!
  • Robotok

Kategória népszerű cikkei

  • Tudta Ön?
    4608
  • Robotok
    1505
  • Életmentés társállatoknál
    1435
  • E-kereskedelem
    1392
  • Kedvenceink gyógyítása szelíden
    1386

Kapcsolódó cikkek amelyek érdekelhetik

  • 2014.07.29. 20:07 -
    Facebook-elemzés napi sorozatokról
  • 2014.07.04. 22:07 -
    Kisgyerekek a facebookon
  • 2014.07.17. 22:07 -
    Növeljük a látogatottságot - weboldalunkon- kulcsszavakban gazdag cikkekkel
Kapcsolódó hirdetések
Banner0 1 200x200
Demo8

Népszerű cikkek

  • Képeslapküldő
  • Tudta Ön?
  • Erotikus háttérképek
  • Divatos öltözködés régen és ma
  • Victoria Hislop: A sziget
  • Ha szex, akkor Kámaszútra!
  • Civil szervezet létrehozása lépésról-lépésre
  • Elektromos autók Magyarországon
  • Dobd fel a szerelmi életedet afrodiziákumokkal!
  • A Pulik
  • Új süti őrület! - Cobbler
  • A bor a fogakkal is csodát művel
  • Mariana-árok
  • A szexistennő születése – A nagyi receptje szerint
  • Belsőégésű motorok
  • Télen is, ősszel is lehet a szabadban szexelni!
potenciamax.hu
potenciamax.hu
potenciamax.hu

 

 

 

  Általános ---

  Copyright mainet.hu © All right reserved!     

  Impresszum             

  Adatkezelés             

 

 

 

 

 

 

    Tájékoztatók ---

    Kapcsolat

    Hírdetések - Információk             

    A megtekintés feltételei             

    Felelősség             

 

 

 

 

   Weboldal ---

    force bootstruct framework         

    design mainet.hu

    Bannerek             

    Banner és link partnereink             

 

 

 

 

   Partnerek ---

   produced designbetyar

 

 

 

 

https://naturplus.hu/

https://potenciamax.hu/

http://cool-shop.hu/

https://potencianovelo-shop.hu/

Back to Top

Linkkatalógus