Az alábbiakban megismerhetünk 3 egyszerű lépést, amelyek segítségével ingyen növelhetjük vállalkozásunk weboldalának látogatottságát.
A módszer nem csak azoknak a vállalkozóknak jelent nagy segítséget, akik jól tudnak bánni a szavakkal, hanem azoknak is, akik félnek cikkírástól.
Szeretnénk megnövelni a vállalkozásunk honlapjának forgalmát, növelni a hitelünket a látogatóink szemében, javítani a helyezésünkön a keresőmotorok listáiban, és elérni, hogy közismerté váljon a vállalkozásunk? És mindezt ingyen? Akkor indítsuk el a szövegszerkesztőnket és kezdjünk el gépelni! Ha sikerül megtalálnunk a legmegfelelőbb kulcsszavakat, és felhasználni őket egy cikkben, amelyet aztán sikeresen elterjesztünk a világhálón, elérhetjük, hogy olyan emberek figyeljenek fel az általunk kínált termékekre vagy szolgáltatásokra akik valóban érdeklődnek azok iránt.
Első lépés: Alakítsuk ki az oldalunkat úgy, hogy a lehető legkönnyebben legyen megtalálható.Ha azt akarjuk, hogy a potenciális vásárlóink könnyen megtalálják az oldalunkat, akkor annak tartalmaznia kell azokat a kulcsszavakat, amelyeket a vásárlók a kereséshez használnak. Ha szeretnénk megtalálni a ránk vonatkozó kulcsszavakat, egyszerűen írjunk be egy szót vagy kifejezést a Google vagy a Yahoo! keresőmarkeinget segítő rendszerébe. Így megtudhatjuk, hogy az elmúlt hónapban hányan kerestek rá az adott kifejezésre. Ezen kívül a keresésünkhöz kapcsolódó más szavak és kifejezések listáját is megkapjuk, illetve azt is, hogy azokra hányszor kerestek rá az elmúlt hónapban.
Ha sikerült összeállítanunk egy listát a használhatónak tűnő kulcsszavakból, belekezdhetünk egy komolyabb kutatásba. A Wordtracker rendszerével még részletesebb információkat kaphatunk arról, hogy az emberek milyen témákra keresnek rá leggyakrabban az interneten, és arról is, hogy mely oldalak versengenek egymással egy adott célközönség figyelméért. Nekünk olyan kifejezéseket kell találnunk, amelyek népszerűek, ugyanakkor mégsem verseng értük túl sok rivális oldal. A Wordtracker egy fizetős szolgáltatás és még magyar kulcsszavakra nem nagyon használható, de létezik próba verziója. Az egy napos előfizetés csak 8 dollárba kerül, egy heti használatért pedig mindössze 27 dollárt kell kifizetnünk.
Most, hogy már van néhány nagyszerű kulcsszavunk, próbáljuk őket elhelyezni az oldalunkon a lehető legtöbb helyen. Használjuk őket a címsorokban, az alcímekben, a fejlécekben, a forráskódban is.
Második lépés: Készítsünk kulcsszavakban gazdag cikket. Írjunk egy kulcsszavakban gazdag cikket, amely kapcsolódik a tevékenységi körünkhöz, és adjuk tovább más oldalaknak - ingyen. Akár hisszük akár nem, így érhetjük el a legkönnyebben, hogy folyamatosan lelkes vásárlók látogassák az oldalunkat.
Miért működik? Az emberek nagy része két ok miatt internetezik: azért, hogy letöltse az e-mailjeit és hogy információhoz jusson. Természetesen néha vásárolnak is, de általában nem emiatt lépnek fel a világhálóra. Kérdésekre keresnek választ, vagy megoldást akarnak találni egy problémára - mindkét lehetőségre megoldást nyújthatunk számukra egy rövid cikk segítségével.
Lehetőség szerint minden cikkünkben próbáljunk meg ritka vagy nehezen hozzáférhető információkat felhasználni. Ezzel nem csak annak az esélyét növeljük, hogy más oldalak is felhasználják a cikkünket, de valószínűleg több látogató fog átklikkelni az oldalunkra, miután elolvasta a cikket.
Például, ha az oldalunkon, használt PC alkatrészeket árusítunk, írhatunk egy cikket arról, hogy mire kell odafigyelni, ha egy jó állapotú monitort szeretnénk vásárolni. Vagy ha egy otthoni hálózatok kialakításával kapcsolatos e-könyvet szeretnénk eladni, írhatunk egy cikket a vezeték nélküli routerek üzembe helyezésénél jelentkező gyakori problémákról.
Ha ötleteket szeretnénk kapni a cikk témájához, gondolkozzunk el arról, hogy mik azok a kérdések, amelyeket a vásárlóink a legtöbbször feltesznek, illetve melyek azok a hibák, amelyeket a vásárlóink leggyakrabban elkövetnek. Tegyünk közzé új ötleteket a termékeink felhasználásával kapcsolatban, vagy beszéljünk az új trendekről, amelyeket a célpiacunkon megfigyeltünk.
A cikkünk:- ne legyen több mint 400 szó (kevesebb, mint egy oldal a Microsoft Word-ben)
- tartalmazzon kulcsszót az első 90 karakterben
- tartalmazza a kulcsszót az első és az utolsó bekezdésben
- Tartalmazzon egy rövid bizalomébresztő bemutatkozást a cikk végén, egy linkkel, amely az oldalunkra mutat. Például: "A cikk szerzője Kovács Zoltán, aki a használt PC alkatrészek piacán elismert szaktekintély. A weboldalán, www.hasznaltpcalkatresz.hu, rengeteg hasznos információt és cikket találhatunk a témához kapcsolódóan."
Harmadik lépés: Terjesszük a cikkünket az interneten mindenhol. Miután megírtuk a cikkünket, látogassunk el az alábbi vezető tartalomszolgáltató oldalakra, és töltsük fel a kulcsszavakban gazdag írásunkat:
Ezek a weboldalak több száz cikket is tartalmazhatnak a legkülönbözőbb témakörökben. Amennyiben valaki tartalmat szeretne találni az oldala számára, akkor ezekről ingyen letöltheti vagy kimásolhatja azt. Azonban nem változtathatják meg a cikk tartalmát, és a szerző nevével és adataival együtt kell megjelentetniük.
Mostantól, azok az internetezők, akik a mi kulcsszavainkat írják be a keresőkbe, könnyebben megtalálhatják az általunk feltöltött cikkeket ezeken a kereső listákon előkelő helyet elfoglaló oldalakon. továbbá azok a weboldal tulajdonosok is letölthetik a cikkünket, és elhelyezhetik a saját oldalukon - természetesen a szerzői információkkal és linkünkkel együtt - akik friss, a kereső motorok számára is vonzó tartalmakat keresnek. Amint a látogatóink megbizonyosodnak arról, hogy tudjuk miről beszélünk, rá fognak kattintani a linkünkre ami egyenesen az oldalunkra irányítja őket.
Néhány tartalomszolgáltató "küld el az ismerőseidnek" linket is elhelyez a cikkekhez, ezért érdemes olyan oldalra feltölteni a tartalmunkat, amely biztosítja ezt a szolgáltatást. Minden egyes alaklommal, amikor valaki elég értékesnek találja a cikkünket ahhoz, hogy továbbadja, növekszik az olvasótáborunk. Mivel nem jellemző, hogy valaki értéktelen tartalmakat ajánl a barátainak, ezért a továbbadás puszta ténye bizonyítja is a hitelességünket.
A legelőnyösebb oldala ennek a stratégiának az, hogy az így szerzett látogatók, valóban az általunk megcélzott piaci csoportból fognak kikerülni, akik ténylegesen érdeklődnek az ajánlatunk iránt, hiszen valamilyen igényüket elégítjük ki, vagy egy olyan probléma megoldásában segítünk nekik, ami miatt eredetileg felléptek a világhálóra.
Forrás:Netpreneur.hu - e-Tartalom (www.netpreneur.hu)