Tévékampányt indít a YouTube – A Google tulajdonban álló cég az online videók készítőit – jobban mondva az ő műsoraikat – promótálja, hogy még több látogatót vonzzon az oldalra. Három közkedvelt videókészítő csatornájának hirdetései a mai naptól láthatóak a televízióban,
a sajtóban és köztéri felületeken is az Egyesült Államokban. A YouTube a reklámhadjáratra három videókészítőt választott ki, akik több mint egymillió csatorna feliratkozóval rendelkeznek. (Forrás: Mediainfo)
A világbajnokságra hangol a Nemzeti Sport – A reklámok érdekessége, hogy a tv és rádió szpot hangja Hajdú B. István sportkommentátor. A kampány tévé- (RTL, TV2, Sport 1, 2, Digi Sport, RTL2, Sport Klub, Viasat 3) és rádiószpotokat (Juventus és Class FM), valamint print és online megjelenéseket foglal magába. Emellett kiemelt árushelyi promóció is kapcsolódik hozzá (display a MOL-kutakon és az InterSpar üzletekben, megjelenések a Relay/Inmediohálózatokban, valamint digitális citylightok reklámszpottal az ország 19 bevásárlóközpontjában.(Forrás: MM Online)
A környező országok online médiája – Csehország, Románia és Szlovákia online médiapiaci trendjeiről készíttetett tanulmányt az MTE (Magyarországi Tartalomszolgáltatók Egyesülete).Bemutató április 17-én. Miközben folyamatosan követjük a legújabb amerikai vagy nyugat-európai médiapiaci fejleményeket, a közvetlen szomszédságunkban lévő országok piacaira gyakran alig figyelünk oda. Pedig a közép-kelet európai régió online piaci trendjeiből sokat tanulhatnak a magyar médiamenedzserek is. Az MTE megbízásából Kelemen Gábor által készített hiánypótló tanulmány elsődleges célja az, hogy bemutassa a legfontosabb médiapiaci és infokommunikációs körülményeket, amelyek az egyes országok vizsgált online szolgáltatásait sikeressé, piacvezetővé tették a helyi médiapiacon. (Forrás: Médiapiac)
Alkotmánybírósághoz fordult a YouTube – Visszautasította a török alkotmánybíróság Recep Tayyip Erdogan miniszterelnök bírálatát, aki azt kifogásolta, hogy a taláros testület úgy döntött, fel kell oldani a Twitter tilalmát. Az alkotmánybíróság elnöke, Hasim Kilic azt közölte, hogy a testület a kötelező érvényű jogi normák alapján hozta meg döntését. Mint mondta, garantálni kell a véleménynyilvánítás szabadságát. Az ítélettel „elkerülhető a további károkozás”. (Forrás: Twitter)
Három filmfesztiválon tavaszi díjeső a BKF filmeseinek – Március 30-án, vasárnap este hirdették ki a Friss Hús Budapest rövidfilmfesztivál díjazottjait a Toldi moziban. A fesztivált szervező Daazo által felajánlott díjat, a film fesztiválstratégiájának kidolgozását és megvalósítását Brauner Máté, a BKF Mozgóképkultúra és médiaismeret szakos hallgatójánakElőbb adtam című filmje kapta. (Forrás: YouTube)
Lettországból is kitiltották az orosz köztévét – Sanita Blomniece, a lett médiatanács szóvivője hétfőn közölte, hogy április nyolcadikától három hónapra felfüggesztik az RTR Rosszijaorosz csatorna adásának továbbítását Lettországban. A szomszédos Litvániában korábban már hoztak hasonló döntést: nemrég egy bíróság helyt adott a litván médiafelügyelet határozatának, amely korábban betiltotta az orosz RTR Planeta műsorainak közvetítését. A bíróság szerint a programok részrehajlóak voltak, és céljuk valószínűleg viszálykodás szítása volt. Litvániában, Lettországban és Észtországban jelentős orosz kisebbség él, és a balti államok kormányai egyre jobban aggódnak Moszkva külpolitikai lépései miatt, valamint nyugtalanítja őket Vlagyimir Putyinorosz elnök korábbi kijelentése, amely szerint megvédi az orosz anyanyelvűeket. (Forrás: hvg)
Itt a Samsung legnagyobb tévedése – Régi vágyam lecserélni a PC-t valami kompakt eszközre, és erre nagyon jó jelöltnek tűnt a januárban bemutatott Galaxy Note Pro tablet, amit egy adapter segítségével rá tudunk kötni a vezetékes hálózatra, továbbá egérrel és billentyűzettel is kezelhető. Majdnem olyan, mint egy laptop, csak éppen az érintőkijelzőre hangolt Windows 8 helyett a Samsung alaposan módosított Androidját futtatja. (Forrás: Index)
Médiatendert írt ki az FKF – Médiatervezésre és médiavásárlásra írt ki nyílt közbeszerzést aFővárosi Közterület-fenntartó (FKF). A feladatokra 60 millió forintot szán, amelytől időközben felmerülő többletigény esetén +20 százalékban el lehet majd térni, vagyis a keretösszeg 72 millió forint. Az ajánlattételi határidő május 19-e, a megbízás a szerződéskötéstől számítva egy évre szól majd. Az FKF médiaügynöksége eddig az IMG Inter Media Group volt. (Forrás: Tenders Electronic Daily)
Visszavonul David Letterman – Letterman esti showja 2013 január óta rendre a második voltJimmy Kimmel az ABC-n futó beszélgetőműsora mögött, és noha a mindketten 2,6-2,8 millió embert tudtak leültetni a képernyők elé, Kimmel műsorának jóval nagyobb volt a népszerűsége a fiatalok – és a hirdetők – körében. Ugyanakkor mindkettejük műsorának nézettsége jelentősen elmaradt Jimmy Fallon esti NBC-n futó műsorától. Letterman Late Night Show with David Letterman c. műsora 1982-ben indult az NBC-n, 1992-ben pedig ő volt az elsőszámú esélyes a legendás Johnny Carson helyére a The Tonigh Show vezetésére. Ugyanakkor a műsort végül nem ő, hanem Jay Leno kapta meg, Letterman pedig botrányos körülmények között eljött az NBC-től. (Forrás: Kreatív)
A magyarok totál odavannak Ralph Fiennes meséjéért – A nézettségi toplistának csak a nyolcadik helyére kúszott fel egy premierfilm: a 15 moziban vetített Nagytudásúak című francia vígjátékra 3616-an váltottak jegyet. A Házasokk című, 18 moziban játszott 2012-es brit komédiára 2120-an voltak kíváncsiak, a 10 moziban megtekinthető A hasonmás-ra pedig mindössze 718-an, pedig abban még két fiatal, viszonylag ismert színész is szerepel Jesse Eisenberg és Mia Wasikowska személyében.
A tízes magyarországi nézettségi toplista (zárójelben a hétvégi országos nézettség és az eddigi össznézettség):
1. Noé (30 100 / 87 704)
2. A beavatott (9830 / 42 622)
3. A Grand Budapest Hotel (8417 / 44 873)
4. Mr. Peabody és Sherman kalandjai (8742 / 55 361)
5. Need for Speed (5638 / 61 621)
6. Pofázunk és végünk (4736 / 23 631)7. 300
7. A birodalom hajnala (4371 / 136 355)
8. Nagytudásúak (3616 / 3616)
9. Non-Stop (3490 / 102 103)
10. Működik a kémia (2407 / 7396)
(Forrás: Origo)
Hatalmas tranzakció a francia távközlésben – Gigantikus tranzakcióra kerül sor a francia távközlési szektorban: 17 milliárd euróért kelt el a Vivendi egyik leányvállalata – írja a Reuters. A francia távközlési és média óriásvállalat, a Vivendi 17 milliárd euróért értékesítette leányvállalatát, az SFR-t az Altice nevű kábelszolgáltató vállalatnak. Ezzel a Vivendi kikosarazta a hosszú ideig biztos befutónak tűnő Bouygues-t, amely nemrég javított korábbi ajánlatán, és 13,15 helyett 15 milliárd eurónyi készpénzt ajánlott az SFR-ért. (Forrás: Portfolio)
Az időeltolásos televíziónézés mérése – A Mokka állandó, médiával és marketinggel foglalkozó rovatában, a Reklámtortában az időeltolásos tévénézésről és elterjedéséről esett szó. A témában a Mokka vendégei Vörös Csilla, a Nielsen Közönségmérés ügyvezető igazgatója és Potecz Zoltán, a TV2 értékesítés-támogatási vezetője voltak. Vörös Csilla elmondta, hogy léteznek olyan eszközök a háztartásban, amiknek a segítségével meg tudják állítani az élő műsort, és később vissza tudják nézni. (Forrás: TV2)
Újabb lap az Axeltől – A német kiadó a Sözcü török napilappal bővítette portfólióját, amit a jövőben több nyugat-európai országban is meg lehet majd vásárolni. A kiadvány mindössze egy éve jelent meg a lappiacon, ami március közepétől tartozik az Axel Springer birtokába. A török lap egykori tulajdonosa az elmúlt nyáron ideiglenesen felfüggesztette a kiadást, majd újra kísérletet tett a megjelenésre. (Forrás: Mediainfo)
Megjelent az első erdélyi magyar női magazin – A magazint bemutató sajtótájékoztatón Sebestyén Kinga, a Nőileg magazin felelős kiadója elmondta: „megérett az idő arra, hogy Erdélyben egy olyan női lap jelenjen meg, amely itthoni témákat, értékeket mutat be, dolgoz fel.”(Forrás: emasa)
Megtalálták egy halálra kínzott ukrán újságíró holttestét – Egy elrabolt, majd halálra kínzott újságíró holttestére bukkantak a hétvégén a közép-ukrajnai Cserkaszi megyében – jelentette vasárnap az ukrán média. (Forrás: Ukrán Hírügynökségi jelentés)
EP-választás: megkezdődött a kampány a kereskedelmi média nélkül – A választási kampány végéig a jelölőszervezetek és a jelöltek engedély nélkül készíthetnek plakátot (választási falragaszt, szórólapot, vetített képet, emblémát, mérettől és hordozóanyagtól függetlenül), de ezeken is fel kell tüntetni a kiadó nevét, székhelyét, valamint a kiadásért és szerkesztésért felelősöket. (Forrás: eMasa)
Nőkkel pörögnek a hazai webshopok – Jól megy a nőkre fókuszáló hazai webáruházaknak, aTchibo online boltja például két év alatt milliárdos forgalmú szolgáltatássá nőtt. A hölgyek szerepének felértékelődését mutatja, hogy nemzetközi szinten is olyan termékköröknél jönnek a nagy újítások, amelyeket főként ők vásárolnak. (Forrás: MM Online)
Nézettség – mindenáron? György Bence: – „Az a célom, hogy minden lehetséges eszközzel növelni tudjuk a TV2 nézettségét, és ennek az eredménye már látható. A TV2 a 18-59-es célcsoportban piacvezető az egész napokat illetően, és nagyon sokszor a hétvégi főműsoridőben is elnyerte a legtöbb néző figyelmét. Természetesen még nagyon sok munka vár ránk, amíg a piac és a nézők is meggyőződnek az eredményeinkről, de már egyre többet hallani, hogy a TV2-nél elkezdődött valami. Sokan keresnek bennünket, hogy csatlakoznának hozzánk, hirdetők, szponzorok, műsorgyártók érdeklődnek, hogy miként tudnánk együttműködni. Hihetetlen lelkesítő ez a csapatmunka, és ez igaz a programigazgatóság dolgozóira is.” (Forrás: MM Online)
Rózsaszín megoldások – Sztereotípia a nőkkel kapcsolatban, hogy nem értenek a technikához. Ezt néhány márka olyannyira komolyan gondolja, hogy már-már segíteni is szeretne a hölgyeknek, ennek a hátránynak a leküzdésében. A Dell például 2009-ben elindította Dellanevű site-ját, amely nemcsak a számukra legmegfelelőbb számítógép megoldásához adott tippeket a női látogatóknak, de az ügyben is segítséget szeretett volna nyújtani, hogy hol lehet – mondjuk – recepteket olvasni a világhálón. (Forrás: MM Online)
Gyógyító futás – Az idei Telekom Vivicittán életet veszélyeztető betegséggel küzdők biztatását tűzte ki célul a Fenntarthatósági Média Klub. Kb. száz újságírót és szerkesztőségi munkatársat neveztek be a futóversenyre. Egy-egy súlyos betegségben érintett barátot, kollégát, rokont képviselnek az összefogásukkal és a teljesítményükkel, így üzenve és erőt nyújtva számukra: „Nem vagy egyedül!” (Forrás: Socialbranding)
A Gemius Belgiumban és Luxemburgban – Mostanra a sorrendben ők a 35. és a 36. ország, ahol a Gemius végzi az internetes közönségmérést. A szerződés 2014. áprilisban lépett életbe és két évig tart, hosszabbítási opcióval. A Centre d’Information sur les Médias (CIM) – a helyi érdekképviselet – pályázati eljárás nélkül választotta ki az új mérési partnert. (Forrás: BrandTrend)
A szponzorációs tevékenységet méri a Havas – A médiaügynökség sport és rendezvény (Sports & Entertainment) részlege kifejlesztette az úgynevezett Havas ISE (Indicator of Sustainability Engagement)alkalmazást. Az app a cégek szponzorációs tevékenységeiben nyújt segítséget, „ad” tanácsot. Az új szolgáltatás tulajdonképpen azt méri, hogy többek között a sport és a kulturális eseményekre fordított támogatás mennyiben erősítette a fogyasztók adott márkához való elköteleződést, valamint a hirdető márkaépítési tevékenysége milyen szinten áll a többi brandhez képest. Az innovatív megoldás az ügynökségi hálózat húsz különböző kirendeltségében lesz elérhető a világ minden táján. Az elemzések és az értékelések helyességét a médiacég felelős részlegeinek két vezetője, Gregory Quantin a párizsi irodából és Thatcher Young Atlantából koordinálja. (Forrás: M&M Global)
Forrás: PR Herald www.prherald.hu
FFFFFffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffff