Uraim! Önökért volt egy konferencia. Csak Önökre volt kíváncsi és csak Önöktől kérdezett. Többek között azt, hogy mitől férfi a férfi, ki a férfiideál ma, mi a fontos a férfinak, milyen fogyasztó a férfi. És persze milyen a férfi, ha márka. (Beszámoló a „Hímnem? Igen!” férfikonferenciáról) Jócskán megemelkedett a tesztoszteron szint 2012. május 24-én a VAM Design Centerben, ugyanis férfikonferenciát tartottak.
Az ötlet megálmodója a Marquard Media volt, mely szerint a magyar férfi egy alábecsült fogyasztó és itt a legfőbb ideje, hogy foglalkozzunk ezzel a mellőzött célcsoporttal. A cégnél már külön férfidivízió is működik és újabb, több tartalmat is szeretnének piacra dobni (ugyebár a Playboy és a CKM magazinok is hozzá tartoznak).
A magyar hímek totális feltérképezésére a médiacég a GfK Hungária Piackutató Kft-t és a Pécsi Tudományegyetemet kérte fel. Steigervald Krisztián adott egy kis ízelítőt a vaskos tanulmányból, amely több mint 4000 magyar pasit faggatott a férfiságukról. Szerinte a magyar férfitársadalom kívül-belül óriási változásokon megy keresztül. A férfiság azon lényege, hogy „az ember laza és gondtalan legyen” már a múlté. Ma itt van a 21. századi változata, aki fél a munkanélküliségtől, az anyagi bizonytalanságtól és főleg a családi biztonság elvesztésétől. Az átlag magyar férfi alól kicsúszott a talaj, mivel nem találja meg az áhított biztonságot. 43%-uk szerint csak pénz kell, hogy jól tudjanak élni, a maradék viszont többet akar. Dr. Törőcsik Mária, a Pécsi Tudományegyetem tanára szerint a mai férfimárka nem a nyers férfiasságról szól, ennek annyi. Itt van az érzelmes, vonzó, ’puhább’ férfiú, akinek viszont temérdek ismeretlen szerepet kell elsajátítania. A mai férfi legyen 2 az 1-ben: kereső és családcentrikus is.
FÉRFI MA: KICSIT ILYEN, KICSIT OLYAN
A professzorasszony ma már létező négy trendtípust mutatott be: a self designer-t (másnéven überszexuális), aztán a retroszexuálist, a kreatív avangardokat és végül az érzékeny LOHAS-okat (környezettudatos). Mind a négy típus saját trendtermékeket, márkákat használ. A repertoárban megtaláljuk a hímvesszőápoló készletet, az urológus által fejlesztett golfütőt, de még az öltönybe tökéletesen beleszabott iPod-ot is.
A KREATÍV AVANTGARDNAK AZ ÖLTÖNYBE SZABOTT IPOD
Nyugodtan elmondhatjuk, hogy nemcsak a nők önképét befolyásolják a magazinokban látott tökéletes testű modellek. A férfiaknál is ugyanez a helyzet. Ráadásul a férfitest előretörése figyelhető meg, mivel 30-40%-kal több a magazinokban a félmeztelen pasi. Mint kiderült, a trendeket általában a homoszexuális és a metroszexuális férfiak indítják el.
EGYRE TÖBB FÉRFI A CÍMLAPON FÉLMEZTELENÜL VAGY MÉG ÚGYSEM…
„A férfiak általában fölfelé pozícionálják magukat” – mondta Katus Attila, személyi edző, aki talán arra célzott, hogy a „férfinak csak egy fokkal kell szebbnek lennie az ördögnél”.
A statisztika pedig alátámasztani látszik a fentit, ugyanis csak minden tizedik férfi sportol rendszeresen, sőt a 40-59 év közöttiek alig 2%-a. Fittness terembe pedig nagyon kevés, csak 3% jár. A magyar férfiak viszont egyáltalán nincsenek stresszeltetve az alakjuk miatt, nem úgy, mint a hölgyek. Hiszen még a termetes pocakhoz, kopaszsághoz is megfelelő státusz szimbólumokat sorakoztatnak fel. Ma már senki sem akar úgy kinézni, mint a két izomkolosszus prototípus, Schwarzenegger és Stallone, de ott sem tartunk még, hogy az „Alekosz pocak és a kólásüveg váll” legyen a követendő példa. Ami viszont jellemző, az a látványgyúrás: legyen meg az izmos kar és mell, aztán ennyi volt a testmozgás. Pedig az egészséges táplálkozásnak és az egészségmegőrzésnek ugyanilyen fontosnak kellene lennie. A testápolás viszont egyre nagyobb teret hódít. A 25-35 év közöttiek 5%-a rendszeres vendég a kozmetikákban, ahol a szőrtelenítés az egyik legnépszerűbb kezelés. Tehát már márkajegynek számít a kisportolt és csupasz felsőtest. A magyar férfiak mintegy 84%-a vásárol kozmetikai cikket, habár lehet, hogy inkább az asszony születésnapjára…
A SZŐRTELENÍTÉS ÉS A SZEMÖLDÖKSZEDÉS IS MEGVOLT MÁR?
Minden negyedik férfi fél az öregedéstől és ugyanennyi szeretne fogyni is. De nem ám a sportot választják (ahogy fentebb kiderült), hanem inkább a plasztikai sebész szikéjét. Dr. Molnár Miklós plasztikai sebész tárta fel azt a tényt, hogy 10 év alatt a férfiakon történő plasztikai műtétek száma mintegy 560%-kal nőtt, 4600%-kal a botox kezelés és 1500%-kal a ráncfeltöltések száma. A férfi plasztikai sebészet első 3 toplistáján a botox, a ráncfeltöltés és a zsírleszívás áll. A férfi viszont egy külön típust testesít meg a páciensek között: nem tűri a fájdalmat, azonnali eredményt akar, biztonságos, tervezhető, maximálisan informatív és professzionális szolgáltatást vár el. A férfi nem akar otthon maradni, ezért sem akar drasztikus változást, hiszen 3 hét múlva ’készen’ akar lenni. A férfi szereti a tiszta és gyors megoldásokat. 90%-uk az internetről tájékozódik, ezért egyáltalán nem érdekli őket a reklám, az akció, sőt még az árukapcsolás sem.
SZIKÉVEL SZABOTT IDOMOK
Amilyen menő lett a plasztikai sebészet, annyira rettegnek orvoshoz járni a teremtés koronái. Pedig 75%-uk fél a betegségektől, és bizony az átlagéletkor csak 69 év, ami 8 évvel kevesebb, mint a hölgyek esetében. Sajnos 59%-uk már a 70-hez sem jut el.
És hogy mi lehetne a konklúzió? Mindenkinek nehéz a dolga, de a férfi legyen férfi, és a nő legyen nő!
Forrás: PR Herald - www.prherald.hu